2 Ocak 2008 Çarşamba

Gencsen


Üniversitelerin, liselerin gitgide piyasaya ve neoliberal politikaların kucağına bırakıldığı şu senelerde Gencsen , bağımsız bir öğrenci hareketi oluşturabilme için bi umut olarak gözükmüştü bana.
Geçenlerde okulda fotokopicinin girişindeki panoda büyük harflerle GENCSEN şeklinde bişey uzaktan gözüme çarptığında bi anda heycanlanmıştım Yanına yaklaştığımda ise bunun Türkselle ilgili boktan bi reklam olduğunu anladığımda moralim bozulmuştu. Biz öğrenciler olarak en ufak bi yürüyüşün falan duyurusunu yapıcağımız zaman bi ton tantanayla uğraşırken bu tarz reklamlar ve afişler çok rahat sınıflarımıza kantinlerimize kadar girmiş durumda.
Her neyse, Denizli'de , uğraşmaktan çeşitli sebeplerle vazgeçtiğim bu Gencsen işini tekrar araştırmaya başladım bugünlerde. Bağlantımı kestiğim şu süre zarfında(ki mailleri geliyordu) Gencsende bir sürü gelişme olmuş. Tüzükler hazırlanmış , tartışmaya açılmış (her ne kadar yerelde çok az tartışmaya açılmışsa da) ve nihayetinde ODTU kongre salonunda delegeler bunu oylamış . Bana kalsa nasıl bir Gencsen isterdim ? Öncelikle MYK gibi şeylerin olmadığı, her türlü bürokratlaşmayı ve bi nevi sınıflaşlaşma eğilimini ortaya çıkarıcak dahi bi organizasyona evet demezdim . Birbirlerinden bağımsız (ama kopuk da değil) yerel örgütlenmeler isterdim. Ve bunlar sadece koordinasyon amaçlı olmalıydı. Oylamalar mümkün olduğu kadar çok insanla ve oy birliğiyle yapılmaya çalışılmalıydı .
Böylece genel bir Tüzük metnine de çok ihtiyaç olmadığı taktirde başvurmazdım.
Peki zaten DİSK bünyesinde ortaya çıkmış bir örgüt , nasıl olupta bağımsız bir öğrenci hareketine dönüştürülebilir? Bilmiyorum ama istediğim bu . Bi şekilde öğrenci hareketleri yeniden başlamalıydı bu şekilde başladı olsun. İleride ,yinede DİSK'ten bağımsız bir harekete dönüştürülebilir kanısındayım . O yüzden destek vermek gerektiğini düşünüyorum bu örgüte ama muhalif kimlikle ,ta ki özerk bi harekete dönüşene kadar.
Peki bağımsız öğrenci hareketinden sonra ?
Yeterli sayıda öğrenciyi gencsene katılmaya , fikir beyan etme davet etmeliyiz . En azından fikirlerinin değerli olabildiği , kendilerini ifade edebildikleri bir ortam yaratmalıyız.
Ancak böyle okulları sallayabiliriz ? Caddeleri sokakları kapatabiliriz . Şurda yakınımızdaki Yunanistan'da nasıl oluyor bu? Hükümet askerlikle ilgili bir yasa çıkardı . Geçen aylarda olanları görüyoruz. veya Paristeki olaylar..
Öyle bi öğrenci hareketi oluşturmalıyız ki , diğer örgütlere de entegre olmalı ve gerektiğinde birlikte hareket edebilmeli.
Yaşasın Bağımsız Öğrenci Hareketi!

2 yorum:

kemikalbiladerler dedi ki...

bu yazının yorumu kemikalbiladerler.blogspot.com da yayınlanmıştır.

Ksenon dedi ki...

teşekkürler.